ЗДО с. Уладівське
Вінницька область, Хмільницький район

«Пошуково-дослідницька діяльність як засіб стимулювання пізнавальної активності дошкільників»

 «Вмійте відкрити перед дитиною в навколишньому 

світі  щось одне, відкрити так, щоб шматочок життя

заграв перед дітьми  всіма барвами веселки.»

 В.Сухомлинський

Діти дослідники від народження. Саме дослідження допомагає їм пізнавати навколишній світ. Підготовка дитини до дослідницької діяльності, навчання її вмінь та навичок дослідницького пошуку стає найважливішим завданням сучасної освіти. Доступна для дітей дошкільного віку пошуково-дослідницька діяльність під керівництвом дорослого створює широкі можливості для виховання в малят пізнавального інтересу до довкілля та розуміння його значення. Застосування методу експериментування в дитячому садку полягає в тому, що в процесі експерименту:

  1. діти отримують реальні уявлення про різні сторони досліджуваного об'єкта, про його взаємини з іншими об'єктами і з середовищем існування;
  2. йде збагачення пам'яті дитини, активізуються його розумові процеси, оскільки постійно виникає необхідність здійснювати операції аналізу та синтезу, порівняння і класифікації, узагальнення;
  3. розвивається мова дитини, так як йому необхідно давати відповідь про побачене, формулювати виявлені закономірності і висновки;
  4. відбувається накопичення фонду розумових прийомів і операцій, які розглядаються як розумові вміння.

Дослідницьку діяльність з дітьми старшого дошкільного віку наш заклад спланував за проектами.

ПЕРСПЕКТИВНЕ  ПЛАНУВАННЯ

за проектами

місяці

                      проект

                досліди

                   вересень

ПРОЕКТ

«Нащадки Шерлока Холмса»

Мета: допомогти дітям отримати елементарні знання про природу, що відображають дійсність, які згодом стануть базою фор­мування матеріалістичного світогляду; продовжувати   розвивати дитячий інтерес, активізувати мислення, уяву.

1.Досліди з магнітом.

2. Куди  поділося чорнило? 

3.Секретний лист.

4. Підводний човен.

місяці

                      проект

                досліди

жовтень

ПРОЕКТ

«Вода - водиця, чарівниця».

Мета: закріплювати знання про воду.

Вода – це рідина (холодна і тепла, за смаком – не солона, не солодка, не кисла (без смаку). За кольором прозора. Продовжувати знайомити з властивостями води: тече, збирається в калюжу, річку, море, водоймища. Ознайомити дітей на прикладі води:  властивістю рідин – текучістю.

1.Розчинення речовин у воді.

2.Розділення рідини й сипкої  речовини.

3.Взаємодія питної соди з водою.

4.Визначення текучості речовин за допомогою чаю, олії,  молока, камінчиків.

місяці

                      проект

                досліди

листопад

ПРОЕКТ

«Доктор Вітамінкін».

Мета: продовжувати виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я, навчати дітей цінувати його та дбати про нього. Розширювати знання дітей про те, що є корисним (раціональне харчування), а що – шкідливим для їхнього здоров’я.  Формувати елементарне уявлення про вітаміни та їхнє значення для фізичного розвитку людини.

 

1.Дослід з солодкими газованими напоями.

2.Дослід з чіпсами.

3.Дослід з яблуками.

 місяці

                      проект

                досліди

грудень

ПРОЕКТ

«Таємниця сніжинок»

Мета: продовжувати знайомити дітей з властивостями снігу – у сильні морози сніг сипкий, скрипить, при температурі 0 0С- злипається; розрізняти і називати ознаки снігу: білий, холодний, твердий, пухкий, від тепла – тане.  Показати, що іній – це кристалики водяної пари, які утворюються в морозному повітрі.

1.Сніг – чарівне явище.

2.Снігові споруди.

3.Як утворюється іній.

 

місяці

                      проект

                досліди

січень

ПРОЕКТ

«День народження бурульки»

Мета: дати поняття, що стан води може змінюватись за низької температури: вода перетворюється в лід. Закріпити властивості льоду: слизький, гладенький. Проводити спостереження на майданчику, коли лід посипати піском на ньому важко кататись. Так ведуть боротьбу з ожеледицею. 

1.Перетворення з рідкого стану  в твердий.

2.Чому бурульки не тонуть.

3.Льодяні доріжки.

4.Дослід із сіллю та льодом.

місяці

                      проект

                досліди

лютий

ПРОЕКТ

«Свій город у нас є»

Мета: закріпити навички правильного садіння насіння (розкладати в борозенки, присипати землею); необхідний догляд і умови для росту рослин.

1.Досліди з висівами.

2.Пророщування цибулини.

3.Спостереження за ростом верхівки морквини.

4.Пробудимо гілочку від сну.

місяці

                      проект

                досліди

березень

ПРОЕКТ

«Подих ніжної весни»

Мета: ознайомити дітей із тим, що нас оточує повітря. (Повітрям дихають люди, його містять усі порожнисті предмети, такі матеріали, як пісок , земля , глина, вода). Уточнити уявлення дітей про те, що повітря – складова життя людини; дати уявлення про способи виявлення повітря, що воно може рухатися, про джерела його забруднення .

1. Дослід із вентилятором.

2. Повітряні кульки.

3. Дивовижні бульбашки.

4. Зміна запаху повітря за допомогою парфумів.

  

місяці

                      проект

                досліди

                 квітень

ПРОЕКТ

«Ми малі садівники»

Мета: уточнити і розширити  уявлення дітей про будову рослин, функції її окремих частин: корені всмоктують воду, поживні речовини, які по стеблах, гілках надходять до листя, квітів.

1.Спостереження за зміною розмірів листя кімнатних рослин.

2.Вивчення росту стебла в довжину.

3.Розмноження бегонії за допомогою листків.

 місяці

                      проект

                досліди

                           травень

ПРОЕКТ

«В гості до мами хмаринки»

Мета: ознайомити дітей із явищами перетворення рідини в пару і навпаки.

Показати, що від сонця вода швидко нагрівається, випаровується.

1.Дослід випаровування зі склянки з водою.

2.Випаровування води листям бальзаміну.

3.Дощик у банці.

4.Дослід перетворення рідини у пару.

 

місяці

                      проект

                досліди

червень

ПРОЕКТ

«Ось і літечко прийшло»

Мета:  розширити та поглибити уявлення дітей про світло, взаємозалежність явищ. Сконцентроване світло випромінює тепло,  його промінь можна побачити.

1.Дослід «Знайди Веселку».

2.Дослід заломлення світла.

3.Дослід «Сонячний зайчик».

4.Дослід «Що таке тінь?»

 

Логін: *

Пароль: *