ЗДО с. Уладівське
Вінницька область, Хмільницький район

Гурток «Дивоцвіт»


Участь в конкурсі "Відтерміновані мрії" (вироби із солоного тіста).

    

  

   


 

Участь в Всеукраїнському конкурсі декоративно - ужиткового  та образотворчого мистецтва "Слава Україні". Вироби із солоного тіста: "Український віночок", "Символи України", "Українська хата".

        

       


 

План роботи гуртка «Дивоцвіт»

(народознавчий)

Мета гуртка: виховання у дітей духовності на національному ґрунті, доброзичливості, чесності, взаємоповаги, чемності, скромності, поваги до культур інших народів, ушанування їхніх традицій, оберегів.

Завдання гурткової роботи:

  • Розвиток пізнавальної активності дітей;
  • Формування стійкого інтересу дошкільників до народознавчого матеріалу;
  • Вчити запам’ятовувати вірші, прислів’я, приказки, казки, загадки;
  • Прищеплювати дітям елементарні трудові навички, пов’язані з народними ремеслами;
  • Вчити дітей вишивати, витинати, розписувати за українськими мотивами писанки, іграшки, посуд;

Невичерпним джерелом духовної краси є народознавство (історична наука, що вивчає культуру й побут народів світу, їх походження, розселення та культурно – побутові взаємини). Адже немає талановитішого вихователя, ніж рідна земля та її народ. Народна творчість, фольклор, традиції – це характерні народні вихователі.

Народознавство розвиває у дітей моральні, патріотичні, естетичні, творчі задатки. Складно переоцінити виховну силу народної казки, пісні, вишиванки, що є найважливішими засобами розвитку соціального індивідуума нашого майбутнього суспільства.

Інтерес дитини до минулого батьків, бабусь і дідусів, до народних традицій є могутнім чинником розвитку повноцінної соціальної особистості, з високими життєвими принципами, духовними потребами. Бабусина казка, мамина колискова, дідусева сопілочка – це те, що залишилося у кожному з нас, що не тільки наповнює теплими спогадами про дитинство, але й формує стійкий зв’язок із рідним народом, його культурою.

Для реалізації завдань формування у дошкільників знань з народознавства було створено розвивальне середовище, мета якого: створення необхідних умов для проведення заходів з народознавства (занять, дидактичних та рухливих ігор, гурткової роботи). Для роботи з дітьми виготовлено багато дидактичного матеріалу, папок, у яких зібрано багато інформації.

Увесь навчально–виховний процес будується на основі функціонування української мови, шанобливого ставлення до національної гідності людини.

У нашому дитячому садку створена українська світлиця. Діти залюбки відвідують її. Вони одразу потрапляють у світ традицій матеріальної та духовної культури нашого народу.   

На заняттях з дітьми розглядаємо державну і національну символіку. Вона виражає істотні сторони, доленосні події у житті української нації, держави, духовності. Символіка містить у собі важливий філософський, політичний, естетичний зміст.

План роботи гуртка

Вересень

«Україно моя, Батьківщино моя»
1.    Година спілкування «Україно моя, Батьківщино моя».
2.    Творча година. Виготовлення прапора України.
3.    Екскурсія до Уладівського краєзнавчого музею та музею 
Л. Л. Семполовського.
4.    Поетична хвилинка. М. Познанська «Про нашу Україну».

Жовтень

«Побут України.»
1.    Година спілкування «Бабусина хата».
2.    Творча година. Робота із солоного тіста.
3.    Екскурсія до шкільного музею «Чим хата багата».
4.    Поетична хвилинка. Л. Українка «Бабусина хата».

Листопад

«Національні традиції та свята.»
1.    Година спілкування. Звичаєва обрядовість осіннього циклу.
2.    Родинне свято «Осіннє мереживо».
3.    Народна гра «Галя по садочку ходила».
4.    Творча година. Робота із природного матеріалу.

Грудень

«Народні ремесла.»
1.    Година спілкування. Знайомство з різними видами народних ремесел.
2.    Знайомство з витинанкою та вирізання витинанок.
3.    Виставка робіт народних умільців «Чарівна ниточка».
4.    Образотворча робота «Стиглі кетяги калини».

Січень

«Обрядовість зимового циклу»
1.    Година спілкування «Січень з груднем прощається, а на лютий очі косує».
2.    Родинне свято «Бо прийдуть до тебе три празники в гості».
3.    Поетична хвилинка. Г. Черінь «У святвечір».
4.    Поетична хвилинка. С. Жупанин «Щедрівка».

Лютий

«Український національний одяг»
1.    Година спілкування «Краса українського національного костюма».
2.    Творча робота. Робота із солоного тіста «Український віночок».
3.    Заняття з декоративного малювання «Сорочка – вишиванка».
4.    Поетична хвилинка. І. Кульська «В мене голочка слухняна».

Березень

«Народна іграшка»
1.    Година спілкування «Іграшка в давні часи й тепер».
2.    Творча година. Лялька – мотанка.
3.    Образотворча робота «Півник – золотий гребінчик».
4.    Заняття – розвага «З тіста іграшку зроблю, усіх довкола звеселю»
(іграшка з солоного тіста – коник).

Квітень

«Народні свята весняно – літнього циклу»
1.    Година спілкування «Ой весна, весна, днем красна!».
2.    Поетична хвилинка. Розучування веснянок та великодньої гри.
3.    Родинне свято «Святкуємо Великдень».
4.    Творча година. Писанка мальована.

Травень

«Національні символи України»
1.    Година спілкування «Червона калина, чого в лузі гнешся?»
2.    Година спілкування «Без верби немає України».
3.    Образотворча робота «Український рушничок».
4.    Поетична хвилинка. П. Малишко «Пісня про рушник».    

Ознайомлення з державною символікою

Вивчаємо гімн України

Дитина повинна засвоїти родинні відносини (батьки – діти), імена матері і батька, дідусів, бабусь, сестер, братів. В повсякденні намагаємося знайомити дітей з правилами ввічливого ставлення до рідних: як треба вітатися з ними, дякувати, звертатися з проханням, відгукуватися на пропозиції, допомагати дорослим у хатній роботі, у підготовці до сімейних свят.

Розширюємо знання дітей про батьківський дім, у якому народилися і живуть усі члени сім’ї. Він завжди теплий, привітний. У ньому мешкають найрідніші тобі люди, які щоденно підтримують тут чистоту і порядок, дбають один про одного.

Даємо дітям уявлення про житло в Україні (хату, двір, літню кухню, ганок, веранду), надвірні приміщення (хлів, клуню, причепу), криницю, тин, садок, квітник, город біля хати. Розширюємо знання про інтер’єр сільської хати (піч, лави, стіл, мисник, ікони в рушниках, скриня, ліжко або лежанка, рушники, килими, рядна, глиняний посуд).  

Вивчаю з дітьми українські народні ігри (наприклад: «Гуси», «Горюдуб», «Віночок», «Галя по садочку ходила», «Калина» та інші).

Народні ігри – неоціненний виховний скарб, який залишили наші прадіди. Вони є чудовим засобом усебічного виховання дошкільнят: сприяють розширенню уявлень дітей про навколишній світ, розвитку кмітливості, логічного мислення. Граючи в народні ігри, діти знайомляться з традиціями свого народу, звичаями та обрядами, культурою, що є запорукою виховання національної самосвідомості. У ході ігор розвивається мова дітей, збагачується їхній словник, закріплюється вміння граматично правильно будувати речення, адже більшість ігор супроводжується піснями, віршами. Народні ігри мають оздоровче, освітнє, виховне значення.

Вирізування витинанок

Ознайомлення з народною іграшкою

Заняття на тему «Вироби народних майстрів»

Образотворча робота «Сорочка – вишиванка»

Ознайомлення з писанкою

Образотворча робота «Писанка мальована»

Образотворча робота
«Півник – золотий гребінчик»

Виставка робіт народних умільців
«Чарівна ниточка»

Поглиблюю та розширюю знання дітей про український національний одяг: жіночий (сорочка-вишиванка, спідниця, плахта, фартух, пояс, камізелька, вінок зі стрічками, намисто, хустка), чоловічий (штани-шаровари, сорочка, пояс, жупан, шапка, бриль). Вчу дітей називати предмети одягу, впізнавати їх за описом, порівнювати сучасний одяг українців з колишнім.

Знайомлю дітей з українським вишитим рушником-оберегом. Вчу порівнювати рушники за вишивкою візерунків, знаходити у вишиванках кольори – символи, розповідати про них (червоний – колір калини, яку люблять і шанують на Україні, колір любові; чорний – колір землі – годувальниці, журби; голубий – колір чистого і безхмарного неба; зелений – колір трави, спокою; жовтий – колір колосся, сонця, достатку).

Розширюю знання дітей про національні продукти харчування українців, страви, що готують в Україні (борщ, каша, вареники, галушки, пампушки, гречаники тощо). Виховую шанобливе ставлення до хліба.   

Гурткова робота приносить велике задоволення дітям, вона вражає своєю загадковістю, чарівністю та особливістю. Ми з задоволенням спостерігаємо, як діти розвиваються. Творчий характер такої роботи потребує невимушеної, вільної обстановки на заняттях.


Особливе місце  для  становлення творчої особистості дитини в роботі нашого закладу ми відводимо  гуртковій роботі. Ця робота будується на взаємній співтворчості вихователя  і дітей, на їх дружбі, на визнанні самоцінності особистості дитини, на взаємодопомозі і взаємній зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності. Відповідно до річного плану роботи гуртка «Дивоцвіт» діти виготовляли український віночок з солоного тіста, який на наступному занятті будуть розфарбовувати.

   

      

   

   

   

   


Найулюбленіший вид діяльності наших дошкільнят – це гурткова робота. За планом у нас виготовлення українського віночка з солоного  тіста. Сьогодні ми розфарбовували віночок.

Наш педагогічний колектив переконаний, що творчість не терпить критики. Ми обов'язково звертаємо увагу на перші результати й досягнення дитини. Адекватна похвала і відчуття гордості - це те, що потрібно наши діткам.

«Золоте» правило - спілкуватися з ними, вони самі підказують, чим би хотіли займатись. 

   

   

   

   

   

      

   

Логін: *

Пароль: *