Уладівський ЗДО
Калинівський район, Вінницька область

Пошуково - дослідницька діяльність як засіб стимулювання пізнавальної активності дошкільників (молодший дошкільний вік)


Вересень


1. Дослід “Вода – це рідина”.

Мета. Формувати у дошкільнят переконання, що вода – це рідина, її не можна поставити, покласти, її можна тримати в посуді. Вона блистить, дзюркоче. Розвивати спостережливість, допитливість.

2. Гра з сухим піском.

Мета. Закріплювати знання дітей про сухий сипучий пісок. Просіємо від сміття. Вчити насипати пісок в ситечка. Подивитися, як сиплеться пісок із ситечка. Що лишилося в ситечку

3.Дослід з рослинами на квітнику (збір насіння чорнобривців).  

Дослід «Вода – це рідина»
 

Гра з сухим піском

Збір насіння чорнобривців


Жовтень


1.Дослід з водою. Легкі предмети плавають, а важкі тонуть.

Мета. Ознайомити дітей з тим, що предмети можуть плавати. Звернути увагу на прозорість води.

2. Дослід «Мокрий та сухий грунт».

Мета. Дати дітям знання про те, що вологий грунт зліплюється в грудку, з нього можна витиснути воду. Сухий грунт твердий, якщо його здавлювати він розсипається.

3. «Знайомство з кімнатними рослинами».

Мета. Ознайомити дітей з кімнатними рослинами, що ростуть в групі. Тренувати у виділенні характерних ознак рослин (стебло, листки, квітка, корінь). Ознайомити з умовами догляду за рослинами.

Дослід «Легкі предмети плавають, а важкі тонуть»

Дослід «Мокрий та сухий грунт»

«Знайомство з кімнатними рослинами»


Листопад


1. Дослід «Вода - розчинник»

Мета. Закріплювати знання дітей з тим, що вода – це розчинник. Після розчинення солі та цукру, вода стала солона та солодка.

2. Дидактична гра «Качки плавають»

Мета. Вчити дітей гратися з водою, з предметами, які плавають на поверхні води. Вчити потихеньку опускати качечку в миску з водою, підштовхуючи її рукою.

3. Дослід з вітрячками.

Мета. Дати дітям уявлення про вітер як рух повітря.

4. Дослід «Чи ліпиться пісок?»

Мета. Розширити та поглибити знання дітей про властивості піску. З піску можна ліпити різні фігурки.

Дослід «Вода – розчинник»

Дидактична гра «Качки плавають»

Дослід з вітрячками

Дослід «Чи ліпиться пісок?»

Грудень

1. Дослід «Ознаки снігу».

Мета. Вчити дітей розрізняти і називати ознаки снігу (білий, холодний, пухкий, розсипчастий). При перенесенні в приміщення сніг перетворюється на воду.

2. Ліплення сніговика.

Мета. Дати дітям знання про те, що з пухкого, нерозсипчастого снігу можна зліпити сніговика.

3. Дидактична гра «Цукерки в дарунок».

Мета. Вчити дітей гратися з вологим піском. Запропонувати зробити цукерки в дарунок лялькам до Новорічного свята. Використати обгортки від цукерок.

Дослід «Ознаки снігу»

Ліплення сніговика

Дидактична гра «Цукерки в дарунок»

Січень

1. Дослід «Що швидше тане - лід чи сніг?»

Мета. Закріпити знання дітей про те, що сніг рихлий, а лід – цупкий. Тому сніг розтанув швидше, ніж лід.

2.  Дослід «Забарвлення снігу»

Мета. Закріпити знання дітей про ознаки снігу (білий, холодний, пухкий). Сніг можна забарвлювати у різні кольори.

3.  Дослід з прапорцями.

Підняти прапорці під час прогулянки і визначити напрямок вітру.

Мета. Закріпити з дітьми уявлення про вітер як рух повітря.

Дослід «Що швидше тане лід чи сніг?»

Дослід «Забарвлення снігу»

Дослід з прапорцями

Лютий

1. Дослід «У води немає смаку».

Мета. Закріпити властивості води (безбарвна, немає смаку).

Порівняти воду із молоком та соком,  які мають колір і смак, на відміну від води.

2. Вирощування цибулини у стаканчику з водою.

Мета. Допомогти дітям встановити, що для росту рослин необхідні сприятливі умови: тепло, волога, світло; розвивати пізнавальну активність та практичну діяльність дошкільників.

3. Висівання зерен озимих злакових культур.

Мета.   Вчити розрізняти та називати найпоширеніші у своїй місцевості види озимих культур. Розвивати вміння спільно з дорослими вирощувати рослини та доглядати за ними.

Дослід «У води немає смаку»

Вирощування цибулини у стаканчику з водою

Висівання зерен озимих злакових культур

Березень

1. Дослід «Вода прозора»

Мета. Закріпити властивості води (без кольору, прозора). Крізь воду видно предмети, а крізь молоко – ні.

2. Спостереження за цибулею.

Мета. Підвести дітей до висновку:при нестачі світла пагони цибулі стають блідими,втрачають аромат, пружність. А також закріпити уявлення про роль і функції кореня у постачанні рослин водою. 

3. Спостереження за висівами озимих злакових культур.

Мета. Пояснити дітям, що для життя і росту рослин необхідні одночасно світло, тепло, вода, поживний грунт, а також турботливий догляд.

Дослід «Вода прозора»

Спостереження за цибулею

Спостереження за висівами озимих злакових культур

Квітень

1. Дослід «Зафарбуємо воду».

Мета. Закріпити поняття про те, що вода прозора, немає кольору. Ми маленькі чарівники, зробимо воду кольоровою. Закріпити назви кольорів.

2. Дидактична гра «Миємо ляльці руки».

Мета. Закріпити з дітьми поняття про воду. Водичка чиста, жива, її  не можна втримати в руці. Вона блищить, піниться з додаванням мила. Виховувати бажання бути чистими.

3. Дидактична гра «Квітка».

Мета. Вчити по контуру квітки сипати акуратно пісок. Закріпити властивості піску (сухий, сипкий). Квітку по контуру намазати клеєм.

Дослід «Зафарбуємо воду»

Дидактична гра «Миємо ляльці руки»

Дидактична гра «Квітка»

Травень

1. Дослід «Рух повітря».

Мета. Візьміть в руки опахало, помахайте перед обличчям. Що ви відчули? Легкий вітерець. Вітер – це і є рух повітря. Отже, робимо висновок, що повітря – рухається.

2. Дослід «Властивості предметів».

Мета. Розвивати здатність розрізняти властивості предметів: плаває – тоне, важкий – легкий (паперовий човник, камінчики).

3. Дидактична гра “Я печу, печу, печу діткам всім по калачу”

Мета. Закріпити з дітьми властивості вологого піску.

Дослід «Рух повітря»

Дослід «Властивості предметів»

Дидактична гра «Я печу, печу, печу діткам всім по калачу»


Експериментування в природі (молодший дошкільний вік)

Логін: *

Пароль: *