Колективний перегляд заняття
На виконання річного плану роботи на 2019-2020 н. р. в нашому ЗДО був проведений колективний перегляд інтегрованого заняття «Подорож чарівної квітки» в групі старшого дошкільного віку (вихователь Яворська С. М.).
На сьогодні конструктор ЛЕГО є незамінним матеріалом для занять з дітьми у нашому ЗДО, а вихователь Яворська С. М. вже другий рік працює за напрямком «ЛЕГО-технологія – чарівні цеглинки успіху».За допомогою цеглинок діти здобувають математичні навики, розвивають мову, знайомляться з довкіллям , малюють цеглинками .
1. Розвиток мовлення
За допомогою цеглинок різних кольорів повторюємо тему «Овочі», «Фрукти».
2. Навчання грамоти
Визначаємо та показуємо за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.
3. Вправи для розвитку орієнтування у просторі
Поставимо цеглинку на праву (ліву) руку, піднімемо догори.
4. Гра «Яка цеглинка зникла?»
5. Формування фонематичного сприйняття
Відстукування ритму цеглинками.
6. Усний рахунок з ЛЕГО
7. Фізкультхвилинки з ЛЕГО
Вихователь під час освітнього процесу з ЛЕГО ― партнер дитини, який підтримує, надихає, за потреби допомагає. Він мотивує дитину бути самостійною,спонукає до дій у різні засоби, зокрема власним прикладом.
Вересень
1.ВІДКРИВАЄМО ТАЄМНИЦІ ЦЕГЛИНОК
МЕТА: вправляти дітей у вмінні розрізняти деталі за формою, кольором , кількістю штирів, формувати сенсорні основи сприймання, розвивати візуальну пам'ять , дрібну моторику рук, уміння розв’язувати проблемні ситуації.
2. ЗАПАМ'ЯТАЙКО
Мета: Вправляти дітей у вмінні розрізняти деталі за формою, кольором, кількістю штирів. Формувати вміння виконувати завдання відповідно до поставленої мети, вміння аналізувати та оцінювати результат своєї роботи, розвивати пам'ять і мислення
3.МЕШКАНЦІ АКВАРІУМА
МЕТА: поглиблювати знання про водоплавних тварин та риб, що можуть мешкати в акваріумі; сприяти розвитку логічного мислення, вміння розмірковувати та аргументувати свою думку; розвивати дрібну моторику рук; виховувати бережливе ставлення до природи.
ЖОВТЕНЬ
1. СПРИТНІ РУЧЕНЯТА
Мета: Сприяти вправлянню дітей у розрізненні цеглинок ЛЕГО за кольором, формою. Розвивати спритність, координацію рухів. Виховувати потребу у спільній роботі.
2. ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК
Мета: розвиток дрібної моторики рук, тактильної чутливості у дітей молодшого віку; закріплення назви кольорів; розвиток зорової пам’яті; розвиток уваги; виховання посидючості.
3. СМАЧНІ ОВОЧІ
Мета: поповнювати словниковий запас дітей; уточнити в активному словнику назви овочів та їх основні ознаки; вправляти у розрізненні цеглинок ЛЕГО за кольором, знаходженні відповідного кольору та його називанні; формувати сенсорні основи сприймання, вміння порівнювати, класифікувати; розвивати дрібну моторику рук; виховувати наполегливість під час виконання завдання.
ЛИСТОПАД
1.ПОБУДУЙ І ОПИШИ
МЕТА: розвивати вміння конструювати моделі з обмеженої кількості цеглинок, спонукати до опису власної моделі, сприяти розвитку творчої уяви, фантазії.
2. ВЕСЕЛА КОМАНДА
МЕТА: розвивати креативність мислення,конструктивні здібності; спонукати до складання описових розповідей моделей; виховувати бажання працювати в колективі , терплячість під час виконання завдання ; закладати основи для розвитку механізму саморегуляції та самоконтролю; удосконалювати моторику, координацію рухів.
3 .ЩОБ ДО ЗІРОК ЗЛІТАТИ, ТРЕБА РАКЕТУ ПОБУДУВАТИ
МЕТА: розширювати й закріплювати уявлення дітей про природу Космосу і освоєння його людиною ; розвивати творчу уяву, розповідне та описове мовлення, основи логічного мислення, здатність до порівняння, аналізу, синтезу і класифікації; формувати вміння дружно гратися у спільні ігри, бажання досягти спільного результату.
Грудень
1. МАЛЕНЬКІ ФАНТАЗЕРИ
Мета: розвивати мовленнєву ініціативу , образне мислення , творчу уяву, зв’язне мовлення, стимулювати креативність дітей , розвивати дрібну моторику рук, уміння розв’язувати проблемні ситуації.
2.КОЛЬОРОВІ ПЕРЕГОНИ
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати спритність і вміння діяти за сигналом.
3.НОВОРІЧНА ЯЛИНКА ДОШКІЛЬНЯТ
Мета: Ознайомити дітей з традицією прикрашати новорічну ялинку іграшками, гірляндами-ЛЕГО. Розвивати уяву дітей, вчити бачити ялинкові прикраси (ЛЕГО). Конструювати новорічну гірлянду з різнокольорових цеглинок ЛЕГО, чергуючи їх за кольором в заданому порядку. Вчити працювати спільно, погоджуючи свої дії з діями дітей групи. Демонстраційний і роздавальний матеріал:картинки із зображенням новорічного свята, штучна ялинка. Заготовки квадратів зеленого кольору 30x60 см, цеглинки ЛЕГО.
Січень
1.ВЕСЕЛІ ЧЕРВ’ЯЧКИ
Мета: вправляти у виконанні завдань з урахуванням обов’язкової умови , розвивати логічне мислення та вміння працювати разом, вчити узгоджувати свої дії з діями товаришів , розвивати дрібну моторику рук.
2. КОЛЬОРОВА РОЗВАГА.
Мета: розвивати вміння порівнювати ; удосконалювати вміння лічити , співвідносити кількість з відповідною цифрою; розвивати увагу , мислення;виховувати самостійність, наполегливість, зосередженість.
3. МИ ВИНАХІДНИКИ.
Мета: формувати в дітей основи економічної грамотності, навички раціонального використання предметів; розширювати знання про товари та товарно –грошові відносини, джерела рекламування та види реклами; спонукати знаходити різні способи розв’язання завдання; розвивати основи критичного мислення, уяву, фантазування, креативність, ініціативність; виховувати наполегливість, дружні стосунки; спонукати до презентації власного винаходу.
ЛЮТИЙ
1.ЧУДОВІ ВІЗЕРУНКИ
Мета: закріплювати знання дітей про колір,форму цеглинок, ознайомити з поняттям « візерунок», вправляти у викладенні візерунків; розвивати зорову пам'ять , спостережливість, вміння орієнтуватися на площинні; виховувати естетичний смак та вміння отримувати насолоду від виконання проблемних завдань.
2.ВЕСЕЛІ ФІГУРКИ.
Мета: закріплювати знання про геометричні фігури, вправляти у зіставленні геометричних фігур з формами реальних предметів; розвивати спритність, увагу, координацію рухів; виховувати інтерес до рухової діяльності з цеглинками.
3. СНІГОПАД У МІСТІ.
Мета: закріплювати назви деталей конструктора; продовжувати розширювати знання про різні види транспорту; спонукати висувати припущення та намагатися знаходити різні способи виконання завдання; розвивати основи критичного мислення;уяву, фантазію;виховувати наполегливість, дружелюбність; спонукати дітей до презентації власної конструкції.